Liefdeslicht doorbreekt zielenpijn

Loes van Loon

Dit is het zesde boek van Loes van Loon en haar gids Hebenes. De centrale thema’s van dit boek zijn stigma’s, wonden opgelopen in vorige levens, fantoompijnen van de ziel die geen verklaring hebben in dit leven. Veel mensen reageren op situaties in hun leven op een manier die ze zelf niet begrijpen, alsof ze bewogen worden door een onbekende, inwendige drijfveer. In de ziel kan zich een bepaalde kennis hebben vastgezet, die voortkomt uit onverwerkte emoties uit een bepaald leven. In een later leven kan zich dat manifesteren in psychische klachten, al dan niet gepaard gaand met vormen van lichamelijk lijden. Dit boek gaat over oude pijnplekken in de herinnering van de ziel, en wil de lezer bewust maken van de veelheid van manieren waarop die onbewuste herinneringen het leven kunnen belemmeren. Uiteindelijk zal verwerking van die oude pijn de mens vooruit brengen in de persoonlijke evolutie.

EEN ANDERE MANIER…….

Dit is het eerste boek dat ik van Loes van Loon gelezen heb en ik moest even wennen aan de andere manier van schrijven dan van het gemiddelde spirituele boek. De schrijfster gaat met haar gids mee naar de geestelijke werelden waar zij door middel van hologrammen ervaringen uit vroegere levens meemaakt: ooit-levens genoemd, die haar duidelijk maken waardoor haar stigma’s in dit leven ooit ontstaan zijn. Het probleem voor haar is, dat zij die ervaringen ook daadwerkelijk weer emotioneel doorleeft en dat zijn zware processen. Het is allemaal heel begrijpelijk en herkenbaar: stel je voor dat je eens als heks bent verbrand of verdronken, dan kan het zijn dat je in dit huidige leven bang bent voor vuur en water. Het is frappant dat ik vaak heb geroepen dat ik al eens verdronken ben, want ik ben als de ‘dood’ voor water en ook ben ik bang voor open vuur. Natuurlijk zijn dit een paar simpele voorbeelden van stigma’s die je in een vorig leven opgelopen kunt hebben, maar de meeste wonden uit ooit-levens zijn gecompliceerder en worden vaak leven na leven meegedragen totdat ze verwerkt en opgelost zijn.

ONTMOETINGEN

Het was interessant om de schrijfster te volgen in haar ontmoetingen in de geestelijke werelden. Ze ontmoet niet alleen de zielen die ooit in een leven een rol voor haar hebben gespeeld, maar ook ontmoet ze beroemdheden zoals Gandhi en Mozart, die haar bijzonderheden vertellen over hun levens en ooit levens.

LEUK BOEK

Beslist een leuk boek dat het aanraden waard is om gelezen te worden, vooral omdat het reizen naar de geestelijke werelden prachtig omschreven wordt en duidelijk wordt dat je als mens nooit alleen bent, tenzij je ervoor kiest geen contact met je persoonlijke gids te willen.