Het Jesaja effect

Gregg Braden

Dit boek bevat de sleutel tot verloren kennis van profetieën en gebed. Als bron voor dit boek neemt de auteur een deel uit de Dode Zee rollen, de zogenaamde Jesaja rol, die inzicht geeft in een krachtige vorm van gebed. Hij combineert onderzoek in de kwantumfysica met de werken van de profeet Jesaja en de oude Essenen, iets dat naar mijn mening een gedurfd en onverwacht initiatief is. Hij laat zien hoe profetieën van mondiale catastrofes eerder toekomstige mogelijkheden vertegenwoordigen dan ophanden zijnde verdoemenis voorspellingen en dat het in ons vermogen ligt deze mogelijkheden te beïnvloeden. Wij creëren onze eigen werkelijkheid en de voorspellingen van een apocalyptische eindtijd zijn alleen maar mogelijke uitkomsten van door ons gecreëerde werkelijkheden. Alles is mogelijk; we kunnen door collectieve gedachtekracht mogelijke toekomstige uitkomsten van destructieve gedachtepatronen beïnvloeden.

HET GEHEIM

Soms sta ik met verbazing te kijken naar de samenloop van omstandigheden in mijn leven; ik trok enige weken geleden een boek uit mijn kast dat ik nog niet gelezen had. Het was het boek “Het is de gedachte die telt” van Dr. David R. Hamilton. Ik herkende zijn naam op het boek van What the Bleep do we know. In dit boek wordt naar het boek van Gregg Bradon “Het Jesaja effect” verwezen en tijdens het lezen van dít boek kwam de film The Secret naar mij toe. Alle drie media gaan over hetzelfde onderwerp; het geheim van de kracht van je gedachten; je gebed en je intenties. Alle drie behandelen de verloren gegane juiste manier van bidden en meditatie. Toch zijn de woorden in de boeken en de film al op vele manieren naar mij toegekomen via andere boeken, maar nog nooit tevoren viel alles op de manier samen als het nu gebeurde.

VERBEELDING WERKT

De kracht van creatie is het “weten”. Geloof dat tot absolute zekerheid is geworden, zonder enige twijfel. Jezus zegt: “Vraag en het zal je gegeven worden”. Ons enige probleem is dat wij wel vragen, maar diep van binnen niet geloven dat het mogelijk is dat het gebed verhoord wordt. De boeken en de film vertellen zeer duidelijk dat zelfs de geringste twijfel de uitkomst neutraliseert. Het Jesaja-effect is hiermee beschreven. Je moet niet alleen zonder enige twijfel geloven dat je vraag of verzoek beantwoord is; je moet voelen en weten dat het al gerealiseerd is in je leven. Alles is mogelijk; alles bestaat al, het enige dat nodig is, is zeker weten dat het zich in jou leven zal manifesteren. Het is een kwestie van oefenen en visualiseren.

NEDERIGHEID

Natuurlijk heb ik het Jesaja-effect in mijn eigen leven toegepast en ik ben mij ervan bewust geworden hoeveel diep ongeloof en hoeveel twijfel er bij mij zit. Diep van binnen bezit ik twijfels en onzekerheden over de uitkomst van mijn vraag of gebed. Vanmorgen ontving ik een prachtig antwoord op mijn vraag waarom deze informatie juist op dit moment in mijn leven kwam. God zei: “Je twijfelt eraan of ik wel van je houd. Geef me één reden waarom ik dat niet zou doen. Waarom zou jij mijn liefde niet waard zijn”. Het is waar, uiteindelijk strijd elk mens – ook ik – met God. Zoveel mensen hebben mij in mijn leven pijn gedaan of zijn mijn liefde niet waard geweest. Daarmee ben ik diep van binnen gaan twijfelen aan mijn eigen waarde. God zegt hiermee tegen mij dat dit eigenlijk een vorm van arrogantie is, want waar haal ik het recht of zelfs het lef vandaan om te twijfelen of ik Gods liefde wel waard ben? God heeft zich niet vergist toen Hij mij maakte. Door te denken dat ik geen liefde waard ben, beschuldig ik Hem daar wél van! Dat is arrogantie!

ALLES VALT SAMEN

Blijkbaar is het tijd in Gods plan voor de mensheid dat de informatie over het gebed, creatie en manifestatie precies op dit moment naar de aarde komt. Het is tijd dat wij ons bewust worden van ons enorme potentieel om de wereld en ons leven te veranderen. Je creëert je eigen werkelijkheid, met alle illusies van pijn en verdriet. Alles dat zich in jouw leven manifesteert, heb je zelf gecreëerd……….Alles. Je wist alleen vaak niet hoe je dat gedaan had en waar de eerste oorzaak lag van je eigen gecreëerde duisternis of licht. Nu hoef je niet meer door de gevolgen de oorzaak te ontdekken, maar kun je de gevolgen sturen door de oorzaak te zijn.

TIP

Even een kleine tip: creëer voorzichtig, want er zijn twee manieren om ongelukkig te worden, dat is krijgen wat je wenst en niet krijgen wat je wenst. Kijk naar je leven en kies opnieuw; het zijn inmiddels oude woorden die je als spiritueel lezer al vaak gehoord hebt, maar nog nooit echt hebt geloofd. Het functioneert alleen maar als je werkelijk gelooft, als je ‘wéét’!

6863