De verdwijning van het Universum

Gary R. Renard

WAT VOORAF GING…….

Soms wordt mij de vraag gesteld hoe ik weet dat God in mijn leven aan het werk is. Mijn antwoord is dan steevast dat je de tekenen moet leren herkennen en vooral je ogen en oren open moet houden. Vaak zie je het patroon pas achteraf en passen gebeurtenissen feilloos in elkaar om tot een bepaald doel te komen en herken je de ‘hand’ van God. Zo gebeurde het ook met dit boek……..

WONDER-LIJK

Enige jaren geleden gaf ik een lezing over de boodschap in de boeken van Neale Donald Walsch. Tijdens de koffie vooraf kwam een man binnen die zich aan mij voorstelde en wij raakten geanimeerd in gesprek over spiritualiteit in ons leven. Hij vertelde mij dat hij het gevoel had dat hij méér moest doen en ik gaf hem het advies gewoon af te wachten totdat het zou komen. Die avond gebeurde het; men vroeg mij nog drie avonden te komen om voor een op te starten gespreksgroep te spreken. Helaas was ik niet in de gelegenheid om dit te doen. Men vroeg mij om enige tips te geven hoe men een gespreksgroep op moest starten. Ik wees naar de man met wie ik in gesprek was geweest en zei tegen hem: “Daar ga je!”. We schoten beiden hartelijk in de lach. Hij is nu directeur van een groot spiritueel centrum. Ja, je hebt soms even een voorzetje van het Universum nodig.

Sindsdien hebben we via de mail contact met elkaar en onlangs attendeerde hij me op een nieuw boek: De verdwijning van het universum. Ik nam contact op met de uitgeverij voor een recensie exemplaar van het boek en begon te lezen. Aangezien ik het gevoel had ‘vast’ te zitten, had ik God om enige antwoorden gevraagd om verder te kunnen. Toen ik in dit boek begon, verraste het mij op een bepaald moment, dat het een uitleg bleek te zijn van een ander boek, namelijk Een Cursus in Wonderen (ECIW). Ooit heb ik dit boek via de bibliotheek geleend, maar het was mij toen veel te moeilijk. Nu miste ik dit bijzondere boek bij het lezen van De verdwijning van het universum en ik benaderde de uitgeverij van ECIW voor een exemplaar ervan. Toen dit boek naar mij toe kwam en het naast De verdwijning van het Universum begon te lezen, besefte ik dat ECIW precies het boek is dat me verder zal helpen en dat antwoord geeft op mijn vele vragen. Het is voor mij het boek dat het allerbelangrijkste zal worden in mijn leven en waar ik de rest van mijn leven in zal blijven studeren. Zo past de puzzel precies in elkaar, ik moest een lezing geven om een man te ontmoeten. Deze man moest mij ontmoeten om zijn spirituele taak op zich te kunnen nemen en hij moest mij naar Een Cursus in Wonderen leiden. Op deze manier kun je zien dat Gods wegen inderdaad ondoorgrondelijk zijn, maar je kunt zijn werking herkennen als je er oog voor hebt. Geniaal en WONDER-lijk.

N.B. Kijk voor een impressie van Een Cursus in Wonderen bij het website item.

WERKELIJKHEID EN ILLUSIE

Het boek De verdwijning van het universum is een heel bijzonder boek. De schrijver ontmoet twee entiteiten uit de geestelijke wereld die Arten en Pursah heten. Zij zijn Thaddeus en Thomas geweest ten tijde van het leven van Jezus en zij geven de schrijver uitleg over de boodschap van Een Cursus in Wonderen. Veelzeggend detail is dat de Cursus in Wonderen gedicteerd is door Jezus en zijn autoriteit spreekt uit elke zin in de Cursus. De voornaamste boodschap die de twee entiteiten geven is, dat de wereld en alles dat daarin is gemaakt door mensen. Daardoor is de wereld een illusie die geen enkele werkelijkheid bevat. Niets in de wereld is echt, alleen jouw innerlijke wereld is de werkelijkheid en in die wereld moet je leven. Je innerlijke ontwikkeling moet je boven alles gaan. Je kunt alleen in de uiterlijke wereld leven doordat je alles en iedereen vergeeft, inclusief jezelf. Alleen op die manier kun je vrede in je leven vinden en schakel je het ego volledig uit, totdat je het ten dienste van God kunt aanwenden. De hemel kent geen tegenhanger, daarom is de aarde illusie, onwerkelijk. Als je dit volledig beseft, kun je in twee werelden tegelijk vertoeven. Het boek geeft je de hulpmiddelen daarvoor.

CREËER EEN WONDER

Wanneer je al ver gevorderd bent op je spirituele pad, zoek je naar de volgende stap. Een Cursus in Wonderen en De verdwijning van het universum zijn boeken om je tot ongekende hoogten te brengen. Ik kan je zeker aanraden deze boeken te lezen, ze zullen een van de boeken op je pad zijn waar je de ultieme antwoorden kunt vinden en waarin je vooral de vrede zult ontdekken die je zo wanhopig zoekt. Ik wens je als reisgenoot alleen maar het allerbeste, allerhoogste, allermooiste en allerliefste, je deze boeken aanbevelen ís een manier om mijn wens aan jou uit te doen komen.

6827