De dag waarop mijn ziel in opstand kwam

William Gijsen

Dit is echt een mooi boek voor mensen die pas beginnen aan hun spirituele weg; het is een mooi, soepel en gemakkelijk leesbaar boek zonder moeilijke zinswendingen en ingewikkelde begrippen die de nodige voorkennis vereisen.

ZIELSTAAL

In het eerste deel van het boek beschrijft de auteur hoe zijn ziel contact met hem opneemt. Zijn ziel leert hem dat zijn intuïtie het instrument is waardoor de ziel communiceert en dat hij door op zijn intuïtie te vertrouwen in contact komt met zijn ziel. Door middel van het intuïtieve gevoel spreekt de ziel tot de mens. Door naar je zogenaamde ‘buikgevoel’ te luisteren op elk moment en in elke situatie leer je hoe je op goddelijke leiding kunt vertrouwen. Deze goddelijke leiding komt naar je toe door middel van gevoel, nooit door je verstand. Je ego neemt de leiding over van je gevoel en je verstand vergelijkt de nieuwe ervaring met alle vorige op een dusdanige manier, dat de nieuwe ervaring in een bepaalde categorie ervaringen van het ego past. Daarmee oordeelt je ego nooit zuiver over nieuwe mensen en nieuwe situaties. Je ziel geeft altijd de juiste impuls af in elke situatie en als spiritueel mens zul je moeten leren op deze impulsen te vertrouwen.

DAN MAAR NIET……………. of juist wel!

Ik betrap mijzelf er regelmatig op dat ik intuïtieve beslissingen neem, soms hele grote ingrijpende beslissingen zelfs. Wanneer het niet goed ‘voelt’ waar ik een beslissing over moet nemen, dan doe ik het beslist niet. Een dergelijke houding is natuurlijk moeilijk uit te leggen aan mensen die geen enkele spirituele kijk op het leven hebben, maar hoe dan ook, ik houd altijd voet bij stuk: “Het voelt niet goed. Punt uit!”. Andersom geldt het gevoel evenzeer; een keuze die goed voelt, ondanks dat de hele wereld over je heen valt, is goed en het volgen waard. Je zult altijd de levensles ontvangen die je nodig hebt, hoe je keuze ook uitpakt.

In het tweede deel van boek praat de schrijver niet alleen met zijn ziel, maar er komt een derde ‘persoon’ in het gesprek; Anthon, een meester uit hogere geestelijke dimensies. Anthon vertelt over allerlei onderwerpen, zoals: engelen – chakra’s – seks – bemoeizucht – verliefdheid – macht – relaties en nog veel, veel meer. Het is een fijn boek om te lezen, vol humor ook, een element dat vaak ontbreekt in spirituele boeken en dat vind ik erg jammer, want zeg nou zelf; als God alles heeft geschapen, dan is hij ook de bedenker van de humor en de lach. Het is heerlijk om te lezen hoe de schrijver soms al kibbelend in gesprek is met zijn ziel en met Anthon en hoe ze samen geheimpjes delen. Wanneer je het boek leest moet je die geheimpjes van hen wel bewaren, dat hoort zo, toch?

Een leuk boek om te lezen. Veel plezier!

6866