Brengers van de Dageraad

Barbara Marciniak

“Step forward as a member of the Family of Light; have the courage in all the days you walk this planet to live that light and to share that light with all you encounter”

Dit boek is samengesteld uit materiaal dat de auteur tijdens meer dan vierhonderd uur channelen ontving van de Plejaden. Het maakt ons deelgenoot van de wijsheid van een groep verlichte wezens die naar de Aarde zijn gekomen om ons nu de sprong te helpen maken naar een nieuw stadium in onze evolutie. Ze geven ons het advies om onafhankelijk te worden van berichtgeving in kranten en op radio en tv, met elkaar samen te werken, en zinnetjes als ‘eigenlijk moet ik’ en ‘ik zal proberen’ uit ons woordenboek te schrappen. In dit boek wordt verteld dat we onze angsten kunnen overwinnen en dat de mens op aarde oorspronkelijk een magnifiek wezen was, met twaalf DNA strengen en twaalf chakra’s. Ook leggen ze uit wie in werkelijkheid onze ‘goden’ zijn. Dit boek schudt ons wakker, is intens, intelligent en controversieel. Belangrijk voor iedereen die vragen stelt over het leven op deze planeet en de beweging van ons collectieve bewustzijn en onbewustheid. Door er aan te herinneren dat wij de Familie van Licht zijn, dat we een oude geschiedenis delen met het universum om ons heen, worden wij ‘Brengers van de Dageraad’, om bewust een nieuwe realiteit, een nieuwe Aarde, te creëren. Voor zover de informatie op de achterkant van het boek.

PRECIES OP TIJD

Aan het begin van mijn spirituele weg heb ik dit boek al eens gelezen, maar ik begreep destijds de boodschap van dit boek niet goed, omdat ik nog niet over voldoende kennis beschikte. Onlangs kreeg ik, precies op tijd dit boek als een geschenk van een spirituele vriendin, die een leraar is van Een Cursus in Wonderen. Aangezien ik weet dat toeval niet bestaat, besloot ik direct om nog een keer dit boek te lezen en het kwam precies op tijd in mijn leven terug om me weer spirituele moed te geven.

LICHTWERKERS

Dit boek is geschreven voor Lichtwerkers van het eerste uur. De mensen die voorvechters zijn van de Nieuwe Spiritualiteit. Ik ken persoonlijk heel veel van deze lichtwerkers en één ding hebben we gemeen: gedrevenheid. Het woord voorvechter heb ik opzettelijk gekozen, want de Lichtwerkers die het pad geëffend hebben voor de anderen die soms gemakkelijk na hun komen en zelfs voorbijgaan, hebben strijd moeten leveren om het Licht op aarde te kunnen brengen en verankeren. Ze zijn vaak onbegrepen en ongeliefd geweest, omdat ze leefden vanuit een kennis die de tijd ver vooruit was. Voor velen was het een eenzame en ook moeilijke weg om te gaan. Hun gezamenlijke kenmerk, gedrevenheid, heeft ervoor gezorgd dat het Licht nu over de aarde verspreid wordt.

HET SPIRITUELE PAD

Denk niet dat je op een gemakkelijke manier het Licht kunt dienen of dat je het Licht kunt kopen van of verkopen aan anderen. Zo werkt het niet! Lichtwerker zijn betekent het zuiveren van jezelf en de betekenis van de wereld achter je laten. Een Lichtwerker moet leren het leven volledig in dienst van het Licht of God te stellen en moet de wereld achter zich laten. Die overgave zal het moeilijkste zijn dat je ooit zult doen.

VERCOMMERCIALISERING

De laatste jaren heb ik gemerkt dat het Licht een commercieel artikel is geworden dat verkoopbaar schijnt te zijn. Dat is een wereldse misvatting! Als je denkt dat je het Lichtwerk of je Licht aan iemand anders kunt verkopen door middel van cursussen, workshops of spirituele artikelen, heb je niets van spiritualiteit in de ware zin begrepen. Je weet dan niet wat een Lichtwerker in wezen is. Een Lichtwerker is drager van het hoogste, universele Licht – de kennis of het bewustzijn. Dit is onverkoopbaar want het behoort tot de geestelijke of onstoffelijke wereld. Ieder mens moet het individuele pad van zuivering en bewustwording gaan. Een andere weg bestaat niet. Alle commerciële, spirituele middelen zijn hulpmiddelen of richtingaanwijzers op je pad. Lichtwerker zijn is een fulltime bezigheid die alles van je vergt om tot volledige overgave aan het Licht te kunnen komen.

Dit prachtige boek van Barbara Marciniak beschrijft in detail het doel, de taak en de bedoeling van het werken in samenwerking met het Licht of God. Het bevat diepe kennis en is een must voor elke Lichtwerker die zijn of haar taak serieus neemt.